Saturday, September 18, 2010

Kak Ram..


Boring lakk xde entry baru kann pasal raya..xde mood nk menaip blog..ditambah cam xde cita best jek nk cita..cita biasa2 jek nie pun..berlaku masa ari isnin lepas..planning umi nk pi beraya ngan 2org bespren umi kt kluang nun..skalinya dua2 pun ada jek halnya..xleh nk salahkan jugak..dah nama pun raya kan..orang pun sibuk nk beraya dengan sedara-mara kann..so planning tue cancel..mak umi pun ajak laa umi pi umah Kak Ram..kak ram nie sebenarnya anak jiran sebelah umah mak umi dulu..dia nie la yg masa anak dara jaga umi..umi yg x tau malu pun slalu laa bertandang kt umah mak kak ram yg kami panggil mami tue..sampai x nk balik wooo..hihihi dahsyat kann..dijadikkan cerita kak ram nie pernah koma masa mengandungkan anak dia yg bongsu 18tahun yg lalu..katanya masa pegnen tue dia demam batuk..dia makan ubat batuk tapi x baik2..pegi jumpa doktor lagi n doktor bagi ubat yg power sikit..lepas makan ubat tue dia kena kancing gigi..sampai laa membawa ke koma n dia melahirkan anak dalam keadaan koma..selepas tue alhamdulillah dia sedar tapi x pulih macam asal..badan dia mati sebelah n cakap pun kita x bapa nk paham..tue dulu laa..sekarang alhamdulillah nampak dah ok..dah 18 tahun berlalu kann..anak yg dilahirkan tue pun dah bujang trang tang tang..hihihi..

Ok..mak umi cakap kak ram nie nk sangat tengok anak umi..banyak kali mak pi umah dia..asik tanya pasal umi jek..so bila free nie pi jek laa kann..sampai kt umah kak ram tue anak umi nie tido..dia amikkan bantal n dengan syoknya budak ticik nie menyambung tido dia..kitorg pun bersembang jek laa apa lagi kann..xlama pas tue bangun laa pulak budak nie..celik jek mata yayang..abang samad, suami kepada kak ram nie terus bersuara..'sebijik muka kau mona masa kecik2 dulu'..huhuhu..kak ram tue terus angguk2 iyekan cakap suami dia..yayang yg baru bangun nie blur2 lakk kt umah sapa dia nie..hihihi..umi pun malu2 laa kan bila diorg cakap gitu..terasa cam malu pulak sebab diorg ler yg umi ikot pi mana2..siap leh ikot balik klantan kampung diorg masa baya2 cam auni nie laa..dari lahir smpai laa umi tadika 6 tahun diorg jaga..sebab lepas tue mak umi pindah umah..mami pun dah tiada kt dunia nie lagi..dah abis borak2 tue kami pun balik laa..

Balik tue umi hantar mak n abah umi balik then umi pi umah cikgu umi..saja jek dah alang2 keluar kan..samapai2 jek cikgu umi tue dah tanya mana suami..puas gakk nk menjawab kan bila orang tanya gini..hihi..anak umi pulak bukan main aktif pulak kt umah cikgu umi tue..dengan selamber jek dia pi dapur..pas tue main angkat main susun gelas..aduh pening kepala umi wooo..dapat sembang lebih kurang umi pun angkat bontot balik laa..

Sebelom balik tue sempat gak bawak anak umi nie main kt Mcd..suka dia..maklum laa dari ari rabu kami balik kluang xde kuar umah..umi yg tua nie pun boring apatah lagi dia yg budak kann..hihihi..main punya main skali dengan makan fries n eskrem skali tetiba tue dia nangis..berlari ke umi sambil nangis sambil bawak shoes dia..sampai kt umi dia cakap 'abang tolak'..huhuhu..sian anak umi tue..dah macam tue umi pun cakap jom kita balik..terus dia nk balik..nasib baik..kalau x mau berpeluh nk pujuk dia nk balik..

So layan cita jek laa ekkk..xde pic sebab hp umi kong lakk masa nk kuar tue..saja jek tau..nk mintak phone baru ke tue ekk kot..huhuhu

3 comments:

Ashran_66 said...

sape la budak yang tolak anak dady tu..tk patut betul..pasni suh auni masuk kalaripayat..

Dilla Ady said...

salam lebaran ye ana..

wahhh..dapat ye pose penuh sebulan..malu nye kt ana..dilla tak dapat la mase pregnantkan acha dulu..

haus giler..maklum le, ofis takde ekon..hihihi

Ana said...

hehehe..alaa budak2 bang..biasa laa tue kann..asal x teruk smpai lebam2 udah..jatuh sikit jek tue..

Dilla=salam lebaran dilla..tue laa..masa mula nk masuk bln puasa tue rasa mcm lemah sgt..boleh ke x ana puasa..skali alhamdulillah..dah mula sehari..x terasa akhirnya dah 30ari..hihihi