Friday, May 20, 2011

Katara Cultural Village

Lepas asar kelmarin kami ke Katara Cultural Village..sama tepi pantai ke laut ke ekk macam The Pearl..umi pun x pernah pegi sini lagi..ada skali tue penah lalu naik kete then patah balik..so kali nie pegi dengan mama n ayah laa kann..

Sampai2 jek park tepi pantai..best woo siap ada payung n kusi landing tue bersepah2..kt laut tue siap ada mainan macam belon umah beso budak2 tue tauuu..mama nk amik gambo kt situ tapi x dibenarkan oleh guard..lupa nk mention di tanah arab x leh suka2 nk amik gambo yekk..ada kena kejar nanti..hihi..so dah xleh amik gmbo kt situ kami pun jalan laa pusing keliling..

Tempat nie macam menonjolkan culture Qatari laa..design bangunan memang class..dalam tue ada jugak colesium (betul ke eja nie ntah)..then tempat memancing dlm bangunan yekk..dan mostly dikelilingi ngan restoran2 arabic laa..kami nie bawak bekal roti beli kt care4 sebelom datang sini..so lepak bawah pokok then bukak bekal..hahaha..

Sempat jugak solat maghrib kt sini..masjidnya perghhh..cun..designnya laa yg cun..tp x hbeg dah tinggal kt daddy..so xde laa amik gambo..

Lepas solat kami gerak ke Corniche sebab nak beli ketam..ayah lepas geram nk makan ketam kt sini sebab murah giler..di Malaysia katanya rm20 lebih sekilo..masa letak harga tue diorg letak QR10 sekilo..then hubby mintak kurang QR7..tapi dia xnk bagi..dia bagi QR9..then bila kami nk blah terus di bagi sekilo QR7..haaaa..murah giler kannn..sempat gak beli ikan shery kt india tue..siap dapat free sekor lagi..sekilo harga ikan tue QR7 gakk..layannnn pics yekk..

Sent from my BlackBerry® smartphone from Qtel

1 comment:

gee ryder said...

auni comella..

amikla gambar cultural village tu ana