Wednesday, November 04, 2009

Pak Bucu oo Pak Bucu..

Lama betul umi x update blog yekkk..hehhee..tajuk entry tue berkait pasal malam tadi laa..adik umi ada kt umah umi 2 malam nie..umi amik dia kt hostel ari isnin pas balik keje..dia nk bercuti 2 bulan..cuti semester..baju2 dah selamat angkut kt umah umi..umi lakk yg kena basuhkan..xpe..dah keje nanti umi claim balik..


Alkisahnya anak umi nie suka betul ngan pak busu dia nie..dok diam jek n tengok pak busu dia tau..malam tadi kami kuar makan kt ioi mall puchong..then umi ajar laa anak umi nie panggil pak busu..beberapa kali jugak laa..skali masa dalam kete nk otw balik tue..terkuar dari mulut yayang ticik nie 'pak bucu' 'pak bucu' banyak2 kali tau dia sebut..kitorg bantai laa gelak..klako n geram dengar suara dia tue..rasa nk geget jek tau x..balik nie mesti yayang carik mana pak bucu dia..pak bucu dah naik train balik kluang laa nie..


Then nk cita pasal yg xde kena mengena ngan tajuk entry..hehehe..masa pegi tesco ari tue daddy beriya nk belikan kusi n meja tulis tuk yayang..bukan pandai tulis pun lagi..cuma daddy tue jek yg lebih2 terbekenan kt benda alah nie..amik je laa..yayang suka jugak main lego atas tue..then dia x cukup tinggi lagi nk naik kusi sendiri..so dengan gaya sendiri dia manjat then duduk..aduhaii..kita yg takut tengok cara dia manjat..penat umi menjerit panggil suh turun or duduk betul2..


Cerita 2 ari lepas pulak..si yayang nie cukup suka goncang2 botol air masak then air tue kuar laa..rasa dah 2x kot jatuh terlentang terpijak air atas lantai..meraung kejap jek..pas tue selamber buat lagi..sabo jek laa..skali tue 2 ari lepas laa dia buat lagi..then umi pun menjerit laa kuar suara singa..umi cakap kt dia 'lap balik sayang air tue'..tau x pas tue dia buat apa..dia bangun pegi kt bakul kain x lipat tue then cuba nk amik towel..aikkk..umi punya laa ketawa..dia paham rupanya umi suh dia lap air yg tumpah tue..umi pun bagi laa dia napkin n suh dia lap..skali dia lap betul tau..aduhaiii..sayangnya anak umi nie..


Ada skali tue umi tukar pampers..umi saja cakap suh dia buang..dia pun bangun n menuju ke bilik air..tong sampah dalam bilik terpaksa diletak dlm bilik air sebab budak ticik nie asik nk main tong sampah jek..so umi pun bangun laa bukakkan pintu bilik air n then dia dengan baik hatinya terbongkok badan buang pampers tue dalam tong sampah..aduhaii..tahu dia ekk selama nie umi buang sampah dalam tong sampah tue..


Layan laa pics anak umi nie ekk..










3 comments:

gee ryder said...

dia dah paham tu ana..kita ingt xphm..kdg tu suh je pape..mesti dia paham punye..

aku pun gitu gak dulu..tetiba je bole paham..skg aqeel dh bese lap sndiri air tumpah hehe

Dilla Ady said...

sori ana lama tak menjengah ke sini..sibuk la keje kat ofis baru naik cuti ni kan..

tadi baca entri pasal auni sakit tu..rupanya mase dilla kat spital, auni pun kat spital jugak ye..

mesti ana pun penat berjuang jaga auni. Berjuang lawan perasaan sedih tgk auni kena cucuk sana, cucuk sini..


auntie doakan auni cepat baik ye. Dah, jangan sakit-sakit lagi ye, sian kat umi tu..

dilla berkenannye tgk meja tu...kat kluang ni susah la nak cari benda-benda camtu..buku pun susah..

Ana said...

Kak G=tue laa terkejut jugak sbb dia paham kann..bagus jugak kann kakk..leh suruh amikkan pape..huhuu..

Dilla=ha ahh dia masuk wad ari tue..harap pas nie xde laa lagi..x sanggup tengok dia sakit..biar umi dia amik sakit dia..gi jb laa dilla..ana beli tue kt tesco jek..bnyk gak buku n chart kt tesco tue..leh jalan skali..hehehe